Keravan Vihreä valtuustoryhmä järjestäytyi kokouksessaan 7.5. Tulevalle kaudelle valtuustoryhmän puheenjohtajaksi valittiin sairaanhoitaja Sari Pesu ja varapuheenjohtajaksi restonomi Aila Lind-Mäki. Valtuuston toiseksi varapuheenjohtajaksi Vihreät valitsivat hammaslääketieteen kandidaatti Mari Kauhaniemen. Kaupunginhallituksen jäseninä Vihreitä edustavat päiväkodinjohtaja (eläk.) Säde Evilä ja lehtori Eero Forstén.  Kaupunkikehitysjaoston varapuheenjohtajana aloittaa uusi valtuutettu, viestinnän ja ympäristön asiantuntija Liisa Hyttinen ja elinkeino-ja työllisyysjaoston varapuheenjohtaja on KM Heidi Nygren ja jäsenenä jaostossa toimii DI Juha Ryhänen.

– Meillä on aivan loistava tiimi. Valtuustoryhmässä on sopiva kombinaatio kokemusta ja uusia ihmisiä vihreän politiikan tekoon, hehkuttaa Sari Pesu.
– Uusi valtuustoryhmä on isojen haasteiden edessä tulevan maakunta-ja soteuudistusten pyörteissä. Politiikka on yhteistyötä ja Keravan Vihreät tulevat tekemään kaikkensa keravalaisten ja koko alueen ihmisten ja ympäristön eteen. Haluamme säilyttää hyvinvointiyhteiskunnan ja kannamme huolta myös kaikkein heikoimmista, lupaa Pesu.

Vihreä valtuustoryhmä esittää 5. kauden valtuutettu Sari Pesua myös sosiaali-ja terveyslautakunnan puheenjohtajan tehtävään.  Lautakunnan toiseksi jäseneksi on tulossa KM Marjo Liete. Kasvatus-ja opetuslautakuntaan ovat nousemassa Aila Lind-Mäki ja laboratorioanalyytikko Eeva Lahtinen. Hyvinvointi-ja vapaa-aikalautakuntaan jäseniksi ovat tulossa sosionomi Karoliina Veikkonen, opiskelija Mari Hartikainen ja FM Timo Kosonen. Karoliina Veikkonen tulee toimimaan myös nuorisojaoston puheenjohtajana. Liikuntajaostossa jäsenenä vaikuttaa tanssitaiteen maisteri Jaana Reinikka ja kulttuurijaostossa sairaanhoitaja (eläk.) Tuija Reinikainen. Tekniikan lautakuntaan Vihreät valitsivat rakennusinsinööri Johanna Holmströmin ja erityisluokanopettaja Taina Pikkupeuran. Vammaisneuvostossa Vihreitä edustaa omaishoitaja Kirsi Peltonen. Tarkastuslautakunnassa kaupungin toimintaa ja tavoitteiden saavuttamista arvioivat MMM Anu Heikkilä ja insinööri Yrjö Jalava.

Keravan Energian hallintoneuvostoa johtaa tulevalla kaudella tiedotuspäällikkö (eläk.) Veikko Valkonen, jäsenenä kirjanpitäjä Miia Kiukkonen ja Keravan Energian hallituspaikalla on Johanna Holmström.

Kaupunginvaltuusto vahvistaa valinnat kokouksessaan 12.6.2017.

Lisätietoja:

Sari Pesu, p. 050-382 6220